Audyt sklepu internetowego lub strony – czy warto?

Zleć SEO audyt na seo4.net.

Pojęcie audytu – cytując internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza ewaluację firmy, przedsiębiorstwa lub spółki pod kątem rozmaitych aspektów, m.in organizacyjnych i finansowych, a także ocenę możliwości dalszego rozwoju. Co, mając na uwadze zacytowaną definicję, oznacza więc audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony internetowej, oceniająca przeróżne jej elementy, jak kod strony, hierarchię nagłówków, metadane, szybkość wczytywania się strony i wiele innych aspektów. Nie licząc samego wskazania błędów oraz nieprawidłowości, w rzetelnym audycie SEO powinny być zamieszczone też wytyczne co do rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO analizuje stronę www pod względem treści na stronie, zgodności ze normami W3C, użyteczności, jak również poprawności kodu. Ponadto sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, by znalazła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie i – co istotne – zaleciła działania, które umożliwią ich naprawę.

Darmowy audyt SEO nie odnajdzie wszystkich błędów na stronie

Online znajduje się mnóstwo stron i narzędzi, z wykorzystaniem których w mgnieniu oka i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonuje się audyt SEO strony internetowej. Plusy takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Argumenty przeciw? Długo by wymieniać. Darmowe narzędzia bądź też okrojone dema z niewielką liczbą opcji, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już zauważą pewne błędy na stronie, to prawdopodobnie nie wszystkie. Sporo problemów (np. w kodzie) zauważyć można jedynie w trakcie analizy dokonanej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danym obszarze.

Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję czeka się przeważnie od kilkunastu dni do blisko miesiąca. Okres na przygotowanie dokumentu powinien zostać określony w umowie zawartej z agencją, która zadeklarowała, iż go sporządzi. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie newralgiczne błędy kryjące się w witrynie. Jeżeli strona została uruchomiona na platformie pokroju Shoper czy Magento lub na otwartym szablonie, to elementów do naprawienia może być dużo. Jeśli witryna powoli się ładuje i ma praktycznie zerową widoczność na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe, to również są to sygnały, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest trafnym rozwiązaniem.

Jakie problemy odkrywa audyt SEO?

Rzetelnie wykonany audyt SEO może wykryć mnóstwo wad witryny, m.in:

  • brak lub źle wykonana integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
  • przyczyny słabej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do strony dla robotów,
  • jakość kodu witryny,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne ładowanie się różnych obrazów,
  • brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • wolne ładowanie się strony w wersji na urządzenia mobilne i na komputer

.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]