Główne zagadnienia pozycjonowania

Poznaj więcej szczegółów o pozycjonowaniu stron internetowych na seo4.net

Istnieją 3 kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju kluczowe jest połączenie frazy z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę z reguły:
– dzielnicę (przykładowo “sklep RTV Żoliborz”)
– miasto (“siłownia Kraków”)
– kraj (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w przypadku firm lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do odbiorców mieszkających na tym samym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest wykorzystywana też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na reklamę i nie jest w stanie walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Drugi rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i sprawdzone rozwiązanie dla osób dysponujących niskim budżetem na reklamę. Za sprawą poprawnego doboru fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale też koszty reklamy w Google Ads ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail to także znacznie mniejsza konkurencja. Istotne jest również to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania uściślonych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– buty puma Turin II białe sklep online,
– golarka Braun Seria 5 srebrna,
– smartfon Samsung Galaxy S8 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Za pośrednictwem tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową funkcję przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Świata w piłce nożnej, Tłusty Czwartek lub Dzień Dziecka. Ten wariant pozycjonowania jest szczególnie efektywny, jeżeli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii i turystyki. W większości wypadków powinno się zacząć je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową czy też zmienioną treść witryny.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]