Jeśli ciekawi Cię aktualna oferta PBN, skieruj się na pbnmarket.pl.
Żeby konsument dostrzegł twój biznes musisz nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz także zatroszczyć się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne wyczerpujące i pomocne dla klienta artykuły. Ale nie wolno też zignorować tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci portali.
Private blog network – przydatne jako element wieloskładnikowej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a potem administrowane przez jeden podmiot (zwykle przez sporą agencję marketingową albo firmę SEO), który troszczy się o jakość publikowanych tam treści. PBNy są na ogół wykorzystywane jako jeden z komponentów szerszej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bowiem najlepsze efekty ich wykorzystania widać w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej dobrze zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na utworzenie pokaźnej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie nie jest tanie, a następnie konieczne jest przeznaczenie wielu godzin na utrzymanie ich na właściwym poziomie.
Jak korzystać z PBN? Polecamy wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym
PBNy doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To w zasadzie każda publikacja w sieci, gdzie widoczne są istotne dane kontaktowe firmy – jej adres e-mail bądź telefon, adres stacjonarny oraz nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też profil w internetowym rejestrze biznesowym, profil na portalu społecznościowym albo artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.
Inny ciekawy sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja wartościowych artykułów ze wskazaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają lepiej użyteczność pierwotnego wpisu, bowiem napotykanie linków do niego na różnych stronach zewnętrznych postrzegają jako dowód, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się godne uwagi, wiarygodne teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których liczy się wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza z doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami zdrowiem i finansami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO