Przeciążenie, stan zapalny, choroby wewnętrzne – o źródłach bólu pleców

Na https://www.vitberg.com/info/bol-plecow-i-kregoslupa.html uzyskasz więcej informacji o bólu kręgosłupa lędźwiowego

Nawracający ból kręgosłupa w odcinku piersiowym, lędźwiowym lub między łopatkami powoli staje się normalnością dla znacznej części populacji. Współcześnie nie jest to już niedyspozycja, której doświadczają jedynie starsi ludzie. Mała aktywność fizyczna skorelowana z siedzącą pracą skutkuje tym, iż bólu tego typu doświadczają coraz to młodsi ludzie.

Źródło bólu kręgosłupa

Ból kręgosłupa może mieć szereg źródeł. Jego odczuwanie przykładowo w odcinku piersiowym częstokroć związane jest z układem nerwowym, szczególnie jeśli doświadczany jest jako ból promieniujący w stronę barku i ramion. Ból kręgosłupa piersiowego może również informować o powstawaniu zmian reumatycznych bądź schorzeń narządów wewnętrznych, dlatego jego leczenie inicjuje się między innymi od wykluczenia tego rodzaju przyczyn. Tymczasem ból w odcinku lędźwiowym, a także ból na wysokości łopatek często jest następstwem nadmiernego obciążenia struktury kręgosłupa (więzadeł, ścięgien lub mięśni przykręgosłupowych), spowodowanego przeważnie podnoszeniem wielokilogramowych obiektów lub nieprawidłową postawą. Taki ból przeciążeniowy nierzadko jest ignorowany, bo ustępuje po odpoczynku, jednak może on być oznaką początków przepukliny dysku (dyskopatii). Naturalnie ból kręgosłupa bywa też konsekwencją najrozmaitszych stanów zapalnych lub urazów nieraz tak błahych, że wracamy do nich pamięcią dopiero w trakcie wizyty w gabinecie ortopedy.

Jak przeciwdziałać bólowi pleców?

Bólu kręgosłupa nie można lekceważyć i należy od razu zgłosić się na wizytę u lekarza. Będzie on w stanie orientacyjnie określić rodzaj oraz źródło bólu, po czym odeśle do odpowiedniego lekarza specjalisty, który wybierze optymalny kierunek leczenia. Nie można jednakże czekać, aż dopadnie nas ból krzyża. Nawet jeżeli z kręgosłupem nie mieliśmy do tej pory problemów. Z tego też powodu doktorzy rekomendują systematyczne ćwiczenia, dbanie o właściwą wagę oraz pamiętanie o poprawnej postawie np. w czasie pracy przy komputerze. Napięte mięśnie grzbietu czy szyi można również rozluźnić podczas masaży rehabilitacyjnych czy też przy pomocy aparatów do wibroterapii. Taki masaż wibracjami stymuluje cyrkulację limfy i krwi, jak również wzmacnia mięśnie, co łagodzi ból przeciążeniowy.

Lokalizacja:
Vitberg
ul. M. Borelowskiego 29
33-300 Nowy Sącz

Tel.: +48 18 442 33 69
E-mail: [email protected]